Motorola Xoom 10,1 inch / zwart / 32 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Motorola Xoom 10,1 inch / zwart / 32 GB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,2

mausmoon 01-04-2012

Nu een paar dagen in mijn bezit. Geweldige tablet. Start snel op, scherm reageert snel, apps starten snel op. Is wel wat zwaarder dan de gemiddelde, maar voelt daarom wel degelijk aan. Materialen zijn mooi en ogen zeer luxe. Gekocht bij de Phonehouse voor € 359,00.

Peter Toneato 19-03-2012

Nog steeds zeer tevereden, heb inmiddels mijn geheugen uitgebreid met 32 GB en hij draait nu op 4.0

Peter Toneato 30-11-2011

Heb mijn Xoom in de USA aangeschaft op het moment dat hij op de markt kwam, April 2011.
Ik ben er zeer tevreden mee en als ik om de een of andere reden weer een tablet zou moeten kopen dan zou ik weer voor de Xoom kiezen.
Het Android 3.2 OS werk zeer naar behoren, is eenvoudig in de bediening en geeft me de flexibilitijd die andere meer populare OS niet hebben.

meeder 22-10-2011

Erg prettige tablet, niet de lichtste en dunste, maar pretig in het gebruik.
Honeycomb 3.2 draait erg mooi op deze tablet. Handig ook is de hdmi uitgang, de micro-sd lezer en de usb-otg poort. Je kan dus een usb-stick aansluiten of een kaartlezertje zodat je direct foto's op de xoom kunt zetten.

Patrick 123 08-08-2011

Fijne tablet voor zakelijk en privé. Grootste voordeel is dat ik de hele dag doe met een op geladen accu. Andriod laat meer toe dan Apple waardoor ik op mijn netwerk ijn bestanden kan. Het is ook eenvoudig om je eigen bestanden via de verkenner op je tablet te zetten en te openen vanuit een verkennerachtige toepassing. Ondersteuning van Flash is in mijn ogen noodzaak. Daar haakt Apple af.

Nadelen:
Je moet een google/gmail account hebben. Zonder dat werkt de Xoom niet. Overigens is een Google account ook handig omdat je vanaf je desktop bij je gegevens kunt.
Het grootste nadeel is dat Motorola noodzakelijke update naar Honeycomb 3.1 nog steeds niet heeft uitgerold in Nederland. Inmiddels zit de rest van de wereld al op versie 3.2.

EMdV 28-07-2011

Het is een solide en goed werkend apparaat. De tablet bevalt uistekend en heeft tot nu toe nergens gehaperd.
Subtiel wordt inkomende mail aangegeven (oplichtend streepje). Handig tijdens vergaderingen. Apps prima binnen te halen en weer te verwijderen.

Motown63 19-07-2011

Ik heb begin juli 2011 een Xoom-Wifi bij BOL.com besteld. De dag erop werd hij geleverd. Bij het opstarten wordt een soort wizard doorlopen (instellen taal, wifi, google account, e.d.). Bij de eerste optie (de taalkeuze) was alleen Duits beschikbaar. Na deze wizard was ook via de instellingen alleen de Duitse taal te selecteren.

Via de BOL-klantenservice werd ik direct doorverwezen naar Motorola. Dit was een 020-nummer, dus geen hoge belkosten. Het was alleen mogelijk om in het Engels te communiceren, maar dit is voor mij geen probleem.
Tijdens het gesprek hebben we het probleem kort besproken en zijn mijn contactgegevens genoteerd. Ik zou een mail krijgen voor wat aanvullende gegevens. Een kwartiertje later kwam de mail al binnen. Na beantwoorden kwam een halve dag later (wat ik een prima reactietijd vind) dit antwoord:

"After checking we can now say that your Xoom has been imported from Germany and only has the German language. More languages will be added soon after the 3.1 update is released. At this moment we do not have information on the release date."

Onduidelijk is of ik toevallig een tablet heb die "op de verkeerde stapel" terecht is gekomen of dat BOL een pallet van die Duitse jongens heeft. Update 3.1 en zelfs 3.2 wordt inmiddels al uitgerold, maar wanneer ik aan de beurt kom blijft uiteraard onduidelijk. Voor mij is hierop wachten geen optie, dus is hij inmiddels retour.

Over de xoom ben ik verder gewoon erg tevreden. Het enige is dat veel apps nu nog niet met tablet formaat om kunnen gaan. Veel witte ruimtes is het gevolg. De apps doen het ondanks dat wel prima. Bijvoorbeeld een tv-gids geeft ondanks de witruimte wel een veel beter overzicht dan een klein telefoonscherm. De tijd zal dit vanzelf oplossen.

olafd72 14-06-2011

Sinds meer dan een maand de Xoom in mijn bezit en ik kan nu al niet meer zonder. Op bed lekker films kijken, beneden op de bank de TV gids op mijn tablet, als afstandbediening van mijn Squeezebox. Facebook en Twitteren want het typen gaat fantastisch. Bijna net zo lekker als een gewoon toetsenbord. Internet is SUPERsnel en zeker met Flash ondersteuning is dit echt geweldig. De Xoom is pure kwaliteit, een sterke, 'metalen' behuizing, erg hoge beeldkwaliteit met een prima inkijkhoek. Ook de USB aansluiting, iets wat een ipad bv niet heeft, is erg handig. Kortom, echt een aanrader! Zeker voor de prijs, ik had hem voor €540.
Trouwens, voor de liefhebbers, Motorola heeft de bootloader vrijgegeven, dus hij zo te unlocken/rooten en dus makkelijk om custom roms te installeren.

olafd72 05-05-2011

Sinds een paar dagen de Xoom in mijn bezit en ik kan nu al niet meer zonder. Op bed lekker films kijken, beneden op de bank de TV gids op mijn tablet, als afstandbediening van mijn Squeezebox. Facebook en Twitteren want het typen gaat fantastisch. Bijna net zo lekker als een gewoon toetsenbord. Internet is SUPERsnel en zeker met Flash ondersteuning is dit echt geweldig. De Xoom is pure kwaliteit, een sterke, 'metalen' behuizing, erg hoge beeldkwaliteit met een prima inkijkhoek. Ook de USB aansluiting, iets wat een ipad bv niet heeft, is erg handig. Kortom, echt een aanrader! Zeker voor de prijs, ik had hem voor €540.